Ken Loach popełnił niniejszym szlachetne w intencjach, choć dosyć naiwne dzieło, które uplasuje się w szeregu życzeniowych opowiastek o trudnym, lecz spełnionym micie udanej asymilacji imigranckiej
przeczytaj recenzję
Kiah Roache-Turner nakręcił poprawny „straszak”, który choć powiela rozmaite schematy jest w stanie wciągnąć w swój wir nawet sceptycznych wielbicieli gatunku
przeczytaj recenzję
Ktoś, kto czuwał nad „laryngologiczną” stroną filmu „Spadająca gwiazda”, z nawiązką dopełnił swojego obowiązku, ratując od wygwizdania pseudowartości „wzrokowe”
przeczytaj recenzję
Środki wyrazu, jakich użył w rejestrowaniu metamorfozy dzięciołka Jonathan A. Rosenbaum, momentami obficie ociekać będą niewyszukanym banałem
przeczytaj recenzję
„Rebel Moon – część 2: Zadająca rany” jest wielką laudacją ku czci wojny, gdzie żaden z jej uczestników nie zadaje pytań o sens działań podyktowanych przez dowódców
przeczytaj recenzję
„Back to black: Historia Amy Winehouse” nie jest portretem pretensjonalnym, wśród jemu podobnych stanowiąc rzadki w tym względzie wyjątek
przeczytaj recenzję
Gdyby nie suche fakty, stojące za historią Ireny Gut, można by wnosić, że film o niej samej ma na celu stworzenie cukierkowatej legendy, mdławej i mniej realistycznej niż sama o niej prawda.
przeczytaj recenzję
W kalejdoskopie duetu Bhattarai/Zurbó przeplotą się dla kontrastu skromne dezyderaty bhutańskiej społeczności, która zadowala się tym co ma, a to, czego oczekuje łatwe będzie w realizacji
przeczytaj recenzję
Rywalizacja aktorska pomiędzy młodocianą Taliy’ą Ryder (Joy Womack) a doświadczoną Diane Kruger (Tatianą Volkovą) godna będzie pieczołowitej asysty z pozycji widza
przeczytaj recenzję